Blog 

    Blog

    Actuele berichten, handige tips en meer info over ons bedrijf.

    06-10-2021

    “Mijn missie in het leven: elke dag een beetje beter worden” - collega Raymond van Lier

    Raymond is mede-oprichter en directeur van De Administratie. Hij is een echte ondernemer, staat nooit stil en kijkt altijd naar nieuwe kansen. Samen met zijn gezin woont hij ten zuiden van Breda en duikt-ie regelmatig de boeken in. We stelden hem een paar vragen om je kennis te laten maken.

    Wat doe je precies bij De Administratie?

    Ik houd me continu bezig met de bedrijfsgroei van de organisatie. Dat betekent dat ik het team aanstuur, veel contact met klanten heb, de sales oppak en alsmaar nadenk over hoe we kwalitatief beter kunnen worden. Alles om onze dienstverlening te blijven verbeteren en door te ontwikkelen.

    Hoe ben je gekomen waar je nu bent?

    Na mijn opleiding Accountancy in Breda en een aantal jaren werken, werd ik betrokken bij de opstart van een detacheringsbureau. Ik werkte daar als resource manager en begeleidde meer dan 60 professionals op opdrachten, allemaal mensen werkzaam in de accountancy. In 2001 ging het wat minder met de economie. We konden de medewerkers niet allemaal meer inschakelen en zo ontstond het idee om zelf een administratiekantoor op te richten.

    We zijn uiteraard eerst op onderzoek uitgegaan: hoe ziet de markt eruit en wat voor behoeftes leven er? We kwamen er al snel achter dat veel ondernemers ontevreden waren met hun boekhouder. Bijna 80% zou voor een beter alternatief zo overstappen. Vaak waren ze ontevreden over de prijsstelling, uurtje-factuurtje, en het gemis aan frequent contact. Daarom zijn dat vanaf het begin de focuspunten van De Administratie geweest.

    Wat vind je het leukste aan je werk?

    Het contact met verschillende ondernemers vind ik erg leuk. Dat geeft een bepaalde dynamiek en iedereen heeft zijn eigen verhaal en drijfveren. Ik haal veel plezier uit het feit dat ik echt een verschil kan maken door ze te helpen bij hun financiële vraagstukken en ze goed te adviseren.

    Wat vind je belangrijk in je werk en wat motiveert je? 

    Naast de omgang met de ondernemers, vind ik de omgang met het team ook heel belangrijk. Ik doe mijn best om voor iedereen een fijne werkplek te creëren. Daar horen wat mij betreft een aantal verschillende zaken bij: een veilige plek, waar iedereen zijn mening kwijt kan, een leuk kantoor, de mogelijkheid om te ontwikkelen en natuurlijk gezellige bedrijfsuitjes. Ik vind het belangrijk om de dynamiek erin te houden, zodat we niet zo’n traditioneel ingeslapen kantoor worden.

    Wat doe je in je vrije tijd?

    Naast tijd doorbrengen met mijn gezin, heb ik twee hobby’s: lezen en tennissen. Ik lees met name biografieën en ook de financiële geschiedenis vind ik interessant. Zo leer ik steeds beter hoe de economie in elkaar zit en in welk stadium we ons nu bevinden. Daarnaast leer i k meer over het ondernemerschap en over mijn eigen ontwikkeling. Dat is eigenlijk wel mijn missie in het leven: elke dag een beetje beter worden. Efficiënter, creatiever, meer gefocust en een betere leider.

    Hoe omschrijf je jezelf? 

    Ik ben erg oplossingsgericht en blijf niet hangen in het verleden, ik kijk altijd vooruit. Dat is een positieve eigenschap, maar heeft soms ook z’n valkuilen. Het maakt mij in ieder geval ambitieus om altijd door te ontwikkelen. Ik sta positief in het leven en heb er altijd zin in!

    Hoe omschrijf je De Administratie?

    Bij De Administratie proberen we ondernemers echt te ontlasten. En dat lukt met onze focus op automatisering en periodiek rapporteren. Hierdoor kunnen wij meer die adviserende rol innemen en dat is echt heel erg waardevol.

    Ik zie onszelf niet als het kantoor van de boekhouding en de jaarcijfers, maar meer als het kantoor dat gedurende het jaar de ondernemer ondersteunt in zijn financiële vraagstukken en als klankbord fungeert voor zijn of haar ondernemerschap.