Blog
Blog
Actuele berichten, handige tips en meer info over ons bedrijf.
03-03-2021
Wát iemand is, is niet relevant. Wíe iemand is, daar gaat het om - collega Maike Voets
Maike werkt sinds 1 september 2019, 32 uur in de week voor De Administratie. Ze woont in een klein dorpje in Brabant met haar man en twee dochters. We stelden haar een paar vragen om je kennis te laten maken.
Wat doe je precies bij De Administratie?
Ik ben relatiebeheerder. Dat wil zeggen dat ik hét aanspreekpunt ben voor mijn klanten. Het is veel fijner om daar één vast persoon voor te hebben, dan wanneer je telkens weer bij een ander uitkomt. Zo hopen we de drempel lekker laag te houden, zodat je met elke vraag op mij af kan stappen. Ik denk dan met je mee en zorg dat je naar tevredenheid een antwoord krijgt en geholpen wordt! Ook pols ik bij je wat je verder nodig hebt en waar je naartoe wilt met je bedrijf.
Nu doe ik dat met name voor De Klussenier. Een grote klant van ons waar 180 klussers op zijn aangesloten, allemaal ondernemers. Ik ben voor 120 klussers het belangrijkste contactpunt en ken ze dan ook allemaal.
Hoe ben je gekomen waar je nu bent?
Na de havo ben ik op de Hogeschool van Utrecht gaan studeren: Sociaal Juridisch Dienstverlening. Ik wilde altijd al iets met mensen doen en iets maatschappelijks. Mensen helpen drijft mij.
Toen viel er iemand uit bij de financiële administratie bij het bedrijf van m’n vader. Omdat ik geen uitdaging uit de wegga, ben ik hem gaan helpen. Zo ben ik in contact gekomen met De Administratie. Na 11 jaar als boekhouder te hebben gewerkt, ben ik daar uiteindelijk uitgekomen als relatiebeheerder. Dit doe ik met veel plezier en passie.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Met mensen werken vind ik het allerleukste. Als een onderneming een droom of doel heeft en ik kan daaraan bijdragen, haal ik daar voldoening uit. Ik vind het mooi als je de cijfers en grafieken goed begrijpt, dus die vertaalslag maak ik naar jou toe.
De diversiteit in mijn werk en samenwerken vind ik ook leuk. Of dat nu met het team, de klant of een partner van de klant is. Iedereen heeft namelijk een eigen verhaal, met een eigen vorm en eigen behoeftes. Dat houdt mijn werk gevarieerd en interessant. En van team overwinningen geniet ik het meest!
Wat vind je belangrijk in je werk en wat motiveert je?
Een goede werksfeer vind ik belangrijk. Ik houd van informeel en laagdrempelig, zowel intern als extern. Als er geen drempels zijn, stappen mensen namelijk makkelijker naar elkaar toe en dit bevordert het samenwerken. Je durft dan kritisch te zijn, feedback te geven, en maakt elkaar zo beter. Het met z’n allen doen, in goede tijden en in slechte, dat motiveert mij.
Daarnaast vind ik een goede verstandhouding met de klant ook belangrijk. Er moet vertrouwen zijn, anders kan het werk van beide kanten niet goed uitgevoerd worden.
Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van koken en gezellig eten met vrienden en familie. Een gevulde eettafel met dierbare mensen om me heen, daar maak je me écht blij mee. Ook een lange wandeling door het bos brengt mij plezier, ik houd van de natuur. Mijn favoriete vakantieland is dan ook Italië: een prachtig land met rijke historie, prachtige natuur en heerlijk eten.
Hoe omschrijf je jezelf?
Oef, moeilijke vraag, altijd lastig om dat over jezelf te zeggen.
Ik hoop altijd dat mensen mij benaderbaar vinden en geen drempel voelen om op me af te stappen. Ik laat mensen in hun waarde, ongeacht achtergrond of werkzaamheden. Wát iemand is, is niet relevant. Wíe iemand is, daar gaat het om.
Ik ben resultaat- en oplossingsgericht, bescheiden en empathisch. Kleine dingen kunnen soms het verschil maken. Daardoor geef ik veel aandacht aan zowel klanten als collega’s. Verder luister ik goed en kan ik zo achter de kern van een gesprek komen, zodat ik je écht kan helpen. Als klant kun je van mij dan ook kwaliteit verwachten.
Hoe omschrijf je De Administratie?
Bij De Administratie kun je diverse, vriendelijk en echte persoonlijkheden verwachten. Dat maakt ons team zo leuk. We blijven ontwikkelen en zijn continu bezig met innovatie, automatisering en verbetering van de klantenservice. Hoe meer we automatiseren, hoe meer tijd er naar jou als klant kan gaan.
We gaan bij De Administratie echt met je in gesprek. We zoeken uit wat je drijft, wat je nodig hebt en waar je naartoe wilt. In de toekomst willen we dit steeds proactiever gaan doen. We werken met z’n allen keihard om daar zo snel mogelijk te komen en willen de dienstverlening echt naar het hoogste niveau tillen. We gaan voor 100% tevredenheid! En ik ben trots om hieraan bij te kunnen dragen.